Sabtu, 13 Februari 2010

Saringan Sukan Sekolah Saya.




Sebaik sahaja sihat, bermulalah kesibukan menjadi guru rumah sukan.Bermula pada hari Isnin, 7 Februari 2010, sekolah saya sibuk mengadakan persiapan hari sukan. Saya gagahkan diri untuk bergerak cergas walaupun demam ini belum benar- benar sembuh. Pasukan rumah saya ialah Rumah Mahathir. Melihat semangat murid - murid , demam selama 2 hari yang saya alami hilang serta merta. Cogankata 'Merahmu Bara Semangat Waja' yang menjadi slogan tiba- tiba menyelinap ke dalam diri. Saya pun jadi bersemangat sama. Mereka cukup teruja untuk mengekalkan kemenangan pada tahun lepas.Sebenarnya Rumah Mahathir telah menyandang gelaran Johan selama lebih daripada 3 tahun berturut-turut. Alhamdulillah...

Menjadi hakim sukantara dan saringan sekolah. ? Walaupun baru sahaja sembuh dari demam, saya cuba melaksanakan tugas yang diamanahkan sedaya upaya saya.Setiap pasukan perlu menghantar guru penasihat untuk menjadi pengadil saringan sukan..Saya diminta menjadi pengadil dan merekodkan catatan masa peserta bagi memilih murid yang layak ke peringkat akhir.ukan sekolah akan diadakan pada hari Khamis, 11 Februari 2010.

Apa pun, kita selaku pendidik perlu sentiasa ceria dan senyum gembira di hadapan pelajar untuk memberi suntikan semangat kepada mereka..Jadi..Saya pun 'control ayu' bila bersama murid dan bila bersama rakan - rakan sejawatan.Aksi kami sempat dirakam oleh rakan sebelum program bermula.Bersama- sama saya ialah Nurhuda Bt. Ahmad, Cikgu Norlia Bt. Hasbullah dan Pn. Wahida..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan