Rabu, 23 Disember 2009

Sekilas kenangan pada 22-23 Disember Di Hotel Selesa Johor Bahru

Saya adalah seseorang yang terlalu menghargai kenangan dan menghargai persahabatan..Sebab itulah jika ada ruang, saya suka mengabadikan kenangan bersama- sama kawan- kawan..Saya juga sering merindukan seseorang yang jujur dalam persahabatan. Menghargai kehadiran saya dan menerima saya seadanya, segala kelemahan dan kekurangan saya. Sebagaimana saya yang menerima segala kekurangan dan kelebihan sahabat dengan lapang dada.

Tetapi, adakalanya saya sering bertemu dengan insan yang hipokrit dalam persahabatan. 'Bermanis muka' di hadapan tetapi berkata dan memandang sinis terhadap kejujuran dan perbuatan saya di belakang.Alangkah hancurnya hati kita, apabila kita terpaksa menatap wajah setiap kali insan yan membenci kita ..Kita tahu segala apa yang diperkatakan tentang diri kita.Kita tahu dia sering memerhatikan gerak- geri kita dengan penuh rasa sangsi. Mengapa agaknya ada insan seperti ini?Penyakit hasad dengki seperti ini amat merbahaya.

Ya Allah,lindungilah diriku dari segala hasad dengki manusia...Saya berdoa semoga Allah s.w.t merahmati diri saya dan memberi hidayah kepada insan itu..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan